Magazine - ΝΕΑ - 6 Φεβρουαρίου 2021

Πόσο αντέχει μια μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

Listen to this article

Έχετε αναρωτηθεί :
Πόσο αντέχει μια μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου;
Η απάντηση είναι:
Πολύ περισσότερο απ όσο νομίζει ο μέσος άνθρωπος.
Τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναφέρουν ότι οι μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου χάνουν κατά μέσο όρο το 2%- 2,5% της χωρητικότητάς τους κάθε χρόνο.Δηλαδή μετα από μια δεκαετία το ηλεκτρικό σας όχημα θα έχει χάσει μόνο 20-25% της χωρητικότητάς του,έχοντας διανύσει κατα μέσο όρο πάνω από 150.000 χιλιόμετρα.
Αν βάλουμε στην εξίσωση τη ραγδαία μείωση του χρόνου φόρτισης με την εξέλιξη της τεχνολογίας στην ερχόμενη δεκαετία ,τότε είναι το τελευταίο που πρέπει να απασχολήσει τον υποψήφιο κάτοχο ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Άλλωστε η εγγυήσεις των μπαταριών από τις αυτοκινητοβιομηχανίες περιλαμβάνουν στα περισσότερα μοντέλα 10 έτη καλής λειτουργίας (μείωση έως 20%) ή και χιλιομετρικές εγγυήσεις που ξεπερνούν τα 500.000 χιλιόμετρα.
Αυτή η εξέλιξη συντελεί στη μεγάλη αξιοπιστία και μειώση του κόστους χρήσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.Από τότε που εμφανίστηκαν για πρώτη φορά οι μπαταρίες λιθίου τα πράγματα άλλαξαν, η τεχνολογία προχώρησε, η χωρητικότητα μεγάλωσε και η διάρκεια ζωής πολλαπλασιάστηκε. Σήμερα, μία μπαταρία λιθίου χάνει ελάχιστο μέρος της χωρητικότητάς της κάθε φορά που φορτίζεται. Αυτό συμβαίνει και με τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Οι περισσότερες εταιρείες που διατηρούν στόλους οχημάτων αντικαθιστούν τις μπαταρίες μετά από περίπου 150.000-160.000 χιλιόμετρα ή μέσα σε 8 χρόνια, που για τις περισσότερες εταιρείες ισχύει η εγγύηση. Σημειώνεται η περίπτωση ενός Tesla Model X από την Καλιφόρνια, που έχασε περίπου το 23% της αυτονομίας του μετά από 530.000 χιλιόμετρα, ενώ τα Tesla δείχνουν να χάνουν περίπου το 10% της αυτονομίας τους μετά από 250.000 χιλιόμετρα.
Ωστόσο, πολλοί παράγοντες παίζουν ρόλο για να χάσει μέρος της χωρητικότητάς της μία μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ο σημαντικότερος είναι το περιβάλλον, το μοντέλο και ο τρόπος επαναφόρτισης. Σύμφωνα με την αμερικανική εταιρεία που ασχολείται με λογισμικά και δραστηριοποιείται στον χώρο, την Geotab, οι μπαταρίες χάνουν περίπου το 2,3% της χωρητικότητάς τους ετησίως. Μετά από έρευνες διαπιστώθηκε ότι η απώλεια δεν είναι γραμμική. Τα πρώτα 3 ή 4 χρόνια η απώλεια είναι σταθερά χαμηλή και στη συνέχεια επιταχύνεται με γοργό ρυθμό.
Σημαντικό ρόλο παίζει το μοντέλο, καθώς διαπιστώθηκε ότι ένα Nissan Leaf πρώτης γενιάς σημείωσε μείωση 11,6% σε τρία χρόνια, έναντι μόνο 5,7% για το Tesla Model S. Σε αυτήν την εξίσωση σημαντικό ρόλο έπαιξε το σύστημα ψύξης της μπαταρίας, καθώς η Tesla διαθέτει υγρόψυκτο σύστημα.

Check Also

“Φορτίζω Παντού” Νέα επιδότηση Επιχειρήσεων

Listen to this article Το πρόγραμμα “Φορτίζω Παντού” άνοιξε στις 11 Μαΐου και κάθε επιχείρ…